miercuri, 22 mai 2013

Răsfățuri de sezon :)

 
 
 
Cum a venit vara și piețele s-au umplut de fructe de sezon, am renunțat la cumpărăturile (de nevoie) din Carrefour și am trecut pe legume proaspete, căpșuni și cireșe! :)
 
Când zic delicii, mă gândesc în primul rând la nelipsita înghețată de casă, făcută din iaurt grecesc (Olympus), căpșuni și zahăr vanilat/miere (eu prefer miere, al meu soț, zahărul). Tot din căpșuni prepar câteva shake-uri delicioase, care ne țin în loc de mic dejun:
  • shake cu lapte, banane și căpșuni
  • shake cu lapte, căpșuni, miere, ovăz
  • shake cu iaurt grecesc, căpșuni și miere
Cantitățile sunt la imaginația voastră :) Eu prefer proporția cea mai mare să o aloc căpșunilor.
 
Evident, pe aceste călduri, nu lipsește limonada! Îmi place fie simplă, cu apă plată și miere, fie cu un adaos de ghimbir (o bucățică mică), fie cu mentă (de preferat frunze de mentă proaspătă). Limonada merge perfect combinată cu suc de fructe proaspăt (suc de căpșuni, pepene galben, rodie, suc de ananas etc.).
 
Căpșunile le-am mai mâncat și într-o variantă decadentă de clătite cu nutella și căpșuni tăiate bucățele :) (don t hate me! :p)
 
Îmi propun să fac căt de curând dulceață de căpșuni și sirop de căpșuni pe care îl voi folosi fără remușcări ca topping la înghețată, sos pentru clătite sau sos pentru tarta mea de ciocolată.
 
Vreau să fac și o spumă de căpșuni și o prăjitură cu brânză și căpșuni. Neapărat și niște frișcă de casă cu căpșuni și de ce nu, niște căpșuni trase în ciocolată că tot am adus una bună din Italia! :)
 
La capitolul mâncare, zilele acestea mâncăm varză proaspătă, călită, ciorbă de păstăi cu iaurt, dovlecei pane, salată de vinete, humus cu usturoi, iaurt cu usturoi (love it), salată tabouleh și orice cât mai proaspăt și de sezon.
 
Așadar, vă încurajez să mergeți la piață, să luați fructe și legume proaspete și ideile culinare să le împărtășiți și cu mine! :)
 
P.S. După cum se vede, sunt pasionată nu doar de creme handmade, dar și de gătitul gustos și cât mai sănătos! :)
 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu