marți, 5 februarie 2013

Măști homemade cu ulei de măsline




Așa cum mă lăudam în postarea trecută, astăzi am de gand " să dau din casă" și să vă povestesc puțin despre obiceiurile mele de frumusețe homemade.

În această postare, o să vorbim despre măștile ce conțin uleiul de măsline, un ulei multifuncțional și la îndemâna celor mai multe dintre noi.
 

Atunci când am timp să mă rasfăț (ați ghicit, se întâmplă mai rar de când cu poznașa mică) și mai ales când doresc să îmi "răsfăț" podoaba capilară, apelez cu mare încredere și rezultate deosebite la următoarea rețetă de mască pentru păr:

· 2 linguri ulei extravirgin de măsline
· 1 lingură ulei de ricin (se găsește la orice magazin de tip plafar)
· 1 gălbenuș de ou

Amestec bine cele 3 ingrediente, aplic pe părul uscat de la rădăcină spre vârfuri, apoi îmi prind părul în vârful capului cu un elastic și îmi înfășor tot scalpul în folie de plastic alimentară. Da, ați înteles bine, și eu mă amuz când îmi aduc aminte de privirea soțului meu când mă vede, dar frumusețea cere sacrificii :)).

Trecând peste aspectul funny al acestui "procedeu de împachetare", vă sfătuiesc să țineți această mască un timp cât mai îndelungat pe cap și mă refer la cel puțin 2 ore. Folia alimentară va încălzi ușor ingredientele și va permite absorbirea eficientă a acestora de către firul de păr. Când doriți îndepărtarea măștii, este suficient să vă spălați bine părul cu șampon. Nu aș mai recomanda și aplicarea unui balsam, dar în funcție de nivelul de degradare al părului, e posibil să mai simțiți nevoia și de aplicarea acestuia.

Dincolo de efectele benefice care nu se văd pe loc, vă garantez un păr strălucitor, mult mai strălucitor decat dupa o proaspată vopsire!

Pentru o mască de ten, folosesc un amestec din:

· 2 linguri faină de ovăz (se gasește în supermarket uri, mega image, plafar, etc)
· 1 linguriță ulei de măsline
· zeama de lămâie
Făina de ovăz o amestecăm cu uleiul de măsline și suficientă zeamă de lămâie cât să formăm o pastă pe care o aplicăm pe ten și o ținem 10 minute, după care clătim cu apă călduță. Eu folosesc această mască pentru ten mixt.

Pentru ten normal dar și uscat vă recomand să folosiți în loc de zeama de lămâie, puțină apă plată călduță, sau orice apă florală adecvată tenului vostru, iar la amestec puteți adăuga și o linguriță de miere pentru un plus de hidratare.

Un scrub pentru corp pe care vi-l recomand, conține:
· zaț de cafea (așa găsiți o întrebuințare zațului rămas de la cafeaua de dimineață)
· zahăr brun
· 1 lingură ulei de măsline
 

Cantitățile pe care le folosesc eu sunt din ochi, să zicem 50 gr zahăr brun, 50 gr cafea, dar vedeți și voi atunci când preparați scrubul de ce cantitate aveți nevoie. Cert e că zațul trebuie sa fie scurs și rece pentru a nu topi zahărul. Amestecați ingredientele, vă masați ușor pielea umedă și apoi clătiți. Nu va mai fi necesară crema de corp deoarece uleiul de măsline hidratează perfect. O să aveți o piele moale și plăcută la atingere (lăsați iubitul să vă confirme! :P)

Ce v-am scris până acum sunt întrebuințări ale uleiului de măsline de care mă bucur personal, dar mai jos o să vă redau și alte variante "culese" din mediul online, de eficiența cărora puteți să vă convingeți singure și de care mă voi convinge și eu :).

1. Pentru ten uscat:
· 1/2 avocado bine copt
· 2 linguri ulei

Blenduiți cele 2 ingrediente, aplicați pe fața curată și uscată și lăsați să acționeze 20 de minute.
Mie imi pare o mască bună pentru orice tip de ten, așa că deși am un ten mixt o voi încerca și eu. Tot am un avocado pe care nu l-am folosit încă la shake-urile matinale!

2. Pentru ten mixt/gras:
· 3 linguri lapte bătut/iaurt (de preferat, cel făcut în casă)
· 1 lingură ulei de masline
· 1 lingură făină ovăz
Amestecați și aplicați. Spălați cu apă călduță după 20 de minute. Dacă pasta e prea moale sau prea tare, ajustați ingredientele după caz.

3. Pentru ten normal:
· 1 lingură ulei masline
· 2 linguri suc de castravete
· 1/2 iaurt degresat
Amestecați, aplicați, curățați după 20 de minute.

Cam astea sunt rețetele pe care vi le propun eu. Sugestii, comentarii? :)

P.S. Orice mască cu ulei de masline pe care ați folosit-o și a avut rezultate sunteți invitate să o împărtășiti aici, ca să ne bucurăm toate cu drag de ea.




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu