miercuri, 13 martie 2013

Necesități de proaspătă mămică: trusa de spital și de cea de acasă

 
Cu această postare sper să vin în ajutorul viitoarelor mămici care își doresc (așa cum îmi doream și eu acum vreo 2 ani) o listă cu lucrurile necesare atât în zilele de spitalizare, cât și acasă, când sosesc cu bebe. Sunt convinsă că cel puțin 2 viitoare mămici îmi vor mulțumi :).

Să nu lungim vorba și să începem cu lista pentru spital (aici fac referire la spitalul de stat - la particular, veți beneficia în costul operației de cele de mai jos):
  • papuci
  • șosete
  • lenjerie intimă de bumbac cu talie înaltă (obligatorie pentru cele cu cezariană)
  • cămașă de noapte cu nasturi în față (vi se dă și din spital, dar gradul de uzură e ridicat), utilă pentru alăptat
  • sutien pentru alăptat (găsiți în supermarketuri la raionul pentru bebeluși) - aveți în vedere că vă trebuie un sutien cu un număr mai mare decât în perioada sarcinii, deoarece odată cu lactația sânii își vor mări dimensiunile
  • dischete absorbante pentru sân (eu le-am considerat foarte utile, dar nu sunt obligatorii)
  • obiecte igienă intimă: săpun, hârtie igienică (rară în spitalele de stat), deodorant, balsam buze, etc.
  • elastic de păr și cosmetice (la plecare, mami trebuie să fie aranjată :p)
  • vată de bumbac și fașe de tifon (să nu uitați de ele, că și vata e ”lux” în spitalele de stat)
  • supozitoare adulți (necesare după operația de cezariană)
  • unguent pentru sâni Garmastan (credeți-mă, veți avea nevoie!)
  • paie de suc (tot pentru cele cu operație- nu va mai trebui să vă mai ridicați în șezut pentru a bea lichide, ceea ce va fi o mare ușurare :))
  • ceai neîndulcit de fenicul, chimen și anason (stimulează lactația)
  • pamperși pentru bebe
  • șervețele umede bebe (fără alcool și parfum, aș recomanda șervețelele de la nivea)
  • ser fiziologic și tampoane sterile pentru bebe (pentru a-i curăța ochii)
  • câteva hăinuțe de schimb (deși vor fi înfășați de asistente)
  • răbdare, răbdare, răbdare...și curaj! Mâine va  fi mai rău! :))
După ce veți părăsi cu multă nerăbdare spitalul și veți ajunge acasă, ar fi bine să aveți următoarele (pe lângă pătuț și haine):
  • landou și scoică pentru mașină
  • masă de schimbat (vă recomand mesele care se fixează pe pătuț-pentru o mămică operată e foarte important să nu fie nevoie să se aplece)
  • vană/cădiță de baie pe suport înalt (din același motiv ca mai sus)
  • pamperși
  • șervețele umede
  • căciulițe bumbac bebe (utile după baie)
  • tampoane sterile
  • ser fiziologic
  • șampon pentru bebe (fără parfum, coloranți, SLS, etc - eventual, luat din farmacie)
  • ulei pentru bebe (eu recomand uleiul de migdale) - îl veți folosi după ce ii cade buricul bebelușului
  • bepanthen - unguent fesier pentru bebe
  • cel puțin 2 biberoane (chiar dacă alăptați, pot fi folosite pentru stocarea laptelui matern)
  • ceai de mușețel (dacă vreți să îl spălați pe bebe cu ceai de mușețel, mai ales în prima săptămână)
  • mănuși bebe (așa evitați să nu se zgârie)
  • pompă sân manuală (pentru laptele în exces)
  • dischete absorbante sân
  • sutiene de alăptat (necesare măcar 2)
  • vată și fașe sterile
  • medicamentele recomandate de medic
  • alcool sanitar
  • termometru de baie pentru bebe (apa trebuie să fie mereu la 37 C)
Eu nu am considerat necesare următoarele lucruri:
  • suzeta (drept dovadă, Sofia nu stie ce e aceea o suzetă)
  • jucării (mă refer la primele 3 luni de viață - bebe e curios de alte lucruri)
  • păturici pufoase (sunt utile doar în landou și căruț, în pat bebe nu trebuie să aibă nimic pentru a evita sufocările accidentale)
  • perie de păr pentru bebe ( nu va sta la aranjat :))
  • gel de duș bebe (șamponul delicat e și pentru corp și pentru păr)
  • bețișoare urechi bebe (pediatrii nu recomandă absolut nimic pentru urechi, acestea curățându-se în mod natural) 
Experiența maternității este una extrem de personală, așa că fiecare mămică va acționa cum va crede de cuviință și după propria judecată. Eu am încercat să vă fac niște sugestii, ținând cont de experiența mea ca mămică. Tot ce am scris mai sus, sunt lucrurile pe care eu le-am considerat necesare, dar lista poate fi modificată și îmbunătățită după bunul plac :). Chiar aștept sugestii!

Acestea fiind zise, sper ca fiecare dintre voi să se bucure cât mai mult de trecerea de la viața în 2, la cea în 3, sau 4, sau... e timpul să mă opresc, nu? :)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu