marți, 15 octombrie 2013

Sezonul rece - ”secretele” mele de frumusețe :)

 
 

Uite așa, toamna rece mă face să dau din casă :))
 
Nu am fost niciodată o persoană înnebunită după creme de corp și față, iar în sarcină am devenit în mod clar dezinteresată de tot ce era megaparfumat,  motivele fiind evidente. Recunosc că încă mă autoeduc în ceea ce privește întrebuințarea constantă a cremelor de față și de corp și acest lucru se întâmplă pentru că am realizat că pielea are nevoie de îngrijire suplimentară pentru a fi sănătoasă și a străluci. Am ajuns la concluzia că o piele frumoasă și un păr natural sănătos mă fac să mă simt mai bine decât orice alt lucru, fie că vorbim de vestimentație, accesorii sau make-up extravagant. Așadar, nu pot merge nicăieri fără demachiant, cremă de mâini și uleiul de rosa mosqueta, folosit pentru față și decolteu.
 
Ten
Sunt sigură că nu sunt unica al cărui ten se comportă diferit în funcție de sezon, motiv pentru care nu folosesc toamna și iarna aceleași produse cosmetice ca cele din timpul verii. În general, am un ten mixt, care devine mai uleios vara și ceva mai uscat iarna. Din acest motiv, uleiurile naturale pe car evit să le aplic direct pe ten când e cald, îmi priesc de minune pe o vreme ca acum. 
 
 Vara, așa cum am mai zis și în altă postare, îmi fac diverse emulsii adecvate tenului mixt (în special, Flori de portocal) pe care le aplic dimineața și înainte de a mă machia, însă când vine frigul afară, prefer în loc de emulsii, să îmi aplic uleiuri naturale atât pe ten cât și pe corp. Pentru ten, de departe favoritul meu este uleiul de rosa mosqueta. Nu îl aplic simplu, ci amestecat cu câteva picături de ulei esențial de cimbru bio, ulei esențial de lavandă bio și ulei esențial de manuka. Pentru o persoană ca mine, care își zgândără mereu orice punct roșu de pe față, face minuni.  
 
Uleiul de rosa mosqueta este puternic cicatrizant, curăță și iluminează tenul, iar uleiurile esențiale sunt antifungice, antivirale, antibacteriene, antimicrobiene, reparatoare, purificatoare și fortifiante. Pentru mine, acest amestec este serul meu special de frumusețe. Nu mereu adaug aceleași uleiuri esențiale. Uneori, prefer, uleiul esențial de tea tree, sau ylang ylang sau portocală dulce. Cert e că uleiul de bază în care diluez uleiurile esențiale este mereu același, adică cel de rosa mosqueta. Vara, aplic amestecul doar seara, iar cum vine frigul, îl aplic atât seara cât și dimineața.
 
Mâini și corp
Deși tenul e mixt, am mâinile deseori uscate, la fel și picioarele. Cu mâinile rezolv repede, îmi prepar o cremă în casă, fie Îndrăzneața, fie Cafe Latte și acestea își fac treaba foarte bine.
Pentru corp, uneori îmi fac emulsii hidratante, unturi de corp sau mă dau cu ulei simplu de migdale. Cel mai des însă, îmi pun în apa de baie orice ulei am la îndemână: ulei de cocos, măsline, migdale, sau ulei parfumat cu vanilie naturală.
 
După epilat, folosesc cu mare satisfacție unguentul de gălbenele și cătină, Prietenul meu. Nici de el nu mă pot despărți! :) Și-a dovedit de atâtea ori eficiența, încât nu mai folosesc nicio altă cremă pentru Sofia, decât aceasta. Chiar și soțul meu a folosit-o cu succes pentru niște pișcături supărătoare de țânțari (uleiul de cătină este un antiinflamator extrem de eficient).
 
Mai ales iarna, îmi fac mai des măști de păr homemade (ulei ricin, argan și măsline amestecate sau nu cu ou) și măști pentru ten (cel mai des le prefer pe cele cu făină de ovăz și miere sau pe cele cu argilă verde).
 
Pentru coate, genunchi, călcâie, folosesc suplimentar atunci când sunt foarte uscate, tot o cremă homemade despre care v-am vorbit, Catifel. Untul de shea nerafinat este grozav pentru zone uscate!
 
După cum vedeți, nu folosesc multe produse, ci puține și bune și mai ales, făcute de mine :). Rareori mai cedez tentației și îmi mai cumpăr câte o cremă organică de corp, mai ales când nu apuc eu să îmi fac. Încă îmi cumpăr gel de duș și șampon din comerț, din simplul motiv că mă costă însemnat mai mult să le fac acasă. Dar, sper să găsesc eu o soluție și în acest sens :)
 
Voi ce ”secrete” aveți de împărtășit? :)
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu