luni, 22 aprilie 2013

Cură de detoxifiere în 3 zile - ziua 1

 
 
După ce v-am ispitit cu înghețată, ciocolată și extract de caramel, vanilie și alte nebunii, e timpul să trecem și la lucruri mai serioase! :))

Deși nu țin post, simt nevoia să o iau mai ușor cu mâncatul, mai ales că am avut o perioadă în care am cam exagerat cu dulciurile:)) Așadar, am decis să îmi mai las organismul să se relaxeze și totodată să fac o mică detoxifiere de primăvară.

În ceea ce privește metodele detoxifiere, acestea sunt destule, însă eu mă simt cel mai bine când pentru măcar 3 zile renunț total la: dulciuri,carne, lactate, brânzeturi, ouă, conserve, mâncăruri gătite prin prăjeală sau la cuptor și produse din comerț de orice fel (inclusiv varietăți de post din soia sau legume). Toate acestea fiind excluse, vă voi spune ce îmi rămâne să mănânc: legume, verdețuri, leguminoase, cereale integrale și pseudocereale (quinoa spre exemplu), semințe și nuci crude, fructe, miere. Am ales să mănânc așa 3 zile, deoarece pentru mine este perioada optimă, după  mai multe zile deja simt nevoia să introduc lactatele și brânzeturile.

Trebuie să recunosc că fără carne pot foarte bine să trăiesc, însă mi se face poftă uneori de un grătar și cred că acesta este singurul motiv pentru care nu sunt încă vegetariană. Pe măsură ce voi înainta în vârstă sunt sigură că voi renunța la carne, deoarece organismul nostru are nevoie de acest tip de repaus, mai ales că metabolismul este și el afectat de trecerea timpului și nu va mai avea randamentul din anii tinereții.

Revenind la cura de detoxifiere, trebuie să vă zic și motivele pentru care o țin:
  • exagerările culinare din ultima vreme (înghețată, clătite, ciocolată, paste de tot soiul :))
  • o stare de oboseală permanentă (un organism ”ocupat” cu digerarea mâncărurilor grele nu va mai avea energie și pentru altceva)
  • o poftă de dulce constantă, mai ales după masă (deserturile trebuie să fie mese separate și nu savurate după ce mâncăm, deoarece îngreunează digestia și tranzitul intestinal)
  • deși sunt obosită mai mereu, nu mă pot odihni bine în timpul nopții
Rezultatele după un astfel de rapaus culinar, eu le resimt astfel:
  • energie crescută
  • somn odihnitor și profund
  • pofta de dulce este extrem de scăzută și îmi ajunge un fruct sau o lingură de miere pentru a considera că am mâncat un desert
  • tonus bun și optimism
Cum toate se încep de luni, astăzi am început ziua cu un shake din portocale, grefe și o banană (un pahar de 400 ml), am continuat cu o gustare pe la 11 30, adică 2 pere și apă, iar la prânz am mâncat hummus făcut în casă (năut fiert, pastă de susan, usturoi, ulei măsline, mentă uscată, chimen și sare) cu ceapă verde, ardei capia și ardei iute verde.

Deși lichidele se beau înainte de masă, din lipsă de timp am făcut o limonadă abia după ce am mâncat și am îndulcit-o cu miere. Mi-am făcut cam 700-800 ml de limonadă și tot beau din ea. Lămâia, deși este acră și este un fruct acid, ea se metabolizează alcalin și astfel ajută la reglarea acidității din organism. Un stil de viață dezorganizat, cu mese neregulate, cu consum mare de carne, dereglează echilibrul organismului și acesta devine mult mai acid decât normal.

Îmi propun ca la cină să mănânc o salată verde (rucola, spanac, radicchio, etc) cu semințe de dovleac, susan și muguri de pin. Eventual, mai mănânc din humusul rămas de la prânz, sau niște vinete cu ceapă și ardei gras.

Nu este greu de ținut, 3 zile e o perioadă scurtă, este similar cu a ține post, dar ceva mai restrictiv, insă efectele pozitive mă motivează să repet din când în când această cură. Evident, este o alegere personală și nimeni nu trebuie să îmi urmeze exemplul, mai ales dacă i se pare prea greu sau inutil.

În funcție de stilul alimentar al fiecăruia, unele persoane care aleg să urmeze o cură de detoxifiere, experimentează diverse stări în primele 2 zile, de la amețeală, la stare de leșin, dureri de cap, de stomac, grețuri, etc.
 Prima dată când am decis să țin o cură de detoxifiere, am resimțit dureri de cap în prima zi și nivelul glicemiei scăzut, lucru care nu s-a repetat și a doua zi. Este normal să ne simțim așa, deoarece organismul este obișnuit într-o manieră, iar noi schimbăm brusc obiceiurile alimentare. Cu toate acestea, este bine de reținut că și un fumător trece prin diverse stări atunci când se lasă de fumat, dar asta nu înseamnă că e mai bine să fumezi!


Acestea fiind zise, mâine ne găsim tot aici ca să vă povestesc ce ”ierburi” mai mănânc în ziua 2 de post/detoxifiere! :))


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu